Un singur antrenament transpirat poate stimula memoria unora

SAN FRANCISCO — Pentru unele persoane în vârstă, creșterea creierului în urma exercițiilor fizice poate fi aproape imediată. Îmbunătățirile abilităților lor de gândire după un singur ciclu de 20 de minute de pedalat pe o bicicletă staționară le-au reflectat pe cele produse de trei luni de exerciții fizice regulate, potrivit unui studiu preliminar prezentat pe 24 martie la reuniunea anuală a Societății de neuroștiință cognitivă.

Pe lângă faptul că sunt o veste bună pentru persoanele care se luptă cu obiective de antrenament înalte, rezultatele sugerează că beneficiile pe termen scurt pot prezice cine va beneficia de exercițiile pe termen lung.

Asemănarea dintre un singur antrenament și luni de antrenament „sugerează că nu trebuie să așteptăm trei luni pentru a vedea o îmbunătățire”, a spus neurologul Michelle Voss de la Universitatea din Iowa din Iowa City. „Putem obține un impuls de zi cu zi.”

Voss și colegii ei au înrolat 34 de persoane cu o vârstă medie de 67 de ani pentru a fi supuse unor scanări ale creierului, teste de memorie și exerciții fizice. În prima parte a studiului, ea și colegii ei căutau efectele unei singure perioade de 20 de minute pe o bicicletă staționară, concepute pentru a fi suficient de riguroase pentru a-i face pe oameni să transpire. Participanții pufăiau, dar încă puteau vorbi în timpul antrenamentului.

Înainte și după antrenament, participanții au fost supuși scanărilor RMN funcționale ale creierului și au făcut teste de memorie care implicau amintirea fețelor văzute anterior. Echipa a făcut teste cerebrale similare într-o zi diferită, după ce participanții au petrecut 20 de minute pe o bicicletă care a pedalat pentru ei.

În medie, după 20 de minute de exerciții intense, oamenii au reușit să-și amintească mai bine fețele, mai ales când sarcina era grea, decât după ce s-au așezat pe bicicleta care se pedala singur. Și anumite conexiuni între zonele creierului au devenit mai puternice, de asemenea, au arătat scanările fMRI.

Participanții au fost apoi împărțiți în două grupuri – unul care și-a petrecut următoarele trei luni făcând exerciții de trei ori pe săptămână timp de 50 de minute și unul care a petrecut doar patru minute făcând exerciții de trei ori pe săptămână. Când au fost studiate ca grup, rezultatele oamenilor după acest exercițiu pe termen lung au fost similare cu rezultatele lor după exercițiul de 20 de minute, cu o îmbunătățire generală a sarcinii faciale pentru persoanele cu antrenamente mai lungi, comparativ cu cei care au făcut exerciții timp de 12 minute. o săptămână.

Dar în această medie, răspunsurile oamenilor au variat. Spre surprinderea lui Voss, oamenii care s-au îmbunătățit mult după 20 de minute au avut îmbunătățiri similare ale memoriei și modificări similare ale creierului, după cele trei luni. Și cei care nu s-au îmbunătățit după cele 20 de minute au fost mai puțin probabil să se fi îmbunătățit după trei luni.

„Dacă nu funcționează pentru unii oameni, este bine de știut”, spune Voss. „Dar poți să faci un pas mai departe și să întrebi: „Motivele pentru care nu funcționează pot fi modificate? Și putem învăța asta repede? Putem eșua repede?’”

Tachinarea variației individuale între efectele exercițiului este „cu adevărat interesantă”, spune neurologul Wendy Suzuki de la Universitatea New York din New York City. Ea avertizează că studiul este preliminar. Totuși, spune ea, „aceasta este exact întrebarea corectă pe care o puneți”.

Suzuki consideră exercițiile fizice ca un medicament. „Cuvântul cheie este medicina „personalizată”, spune ea.
„Poate fi proiectat pentru tine la vârsta și nivelul tău de fitness, sexul și fundalul genetic?” Răspunsul, spune ea, este teoretic da, deși oamenii de știință au mult mai mult de lucru pentru a înțelege modul în care exercițiile fizice îi afectează pe oameni în mod diferit.